-->

KEKASIH YANG SETIA


Kaulah kekasih yang memberi cinta
walau tiada sumpah dan janji setia
Kau tetap menjadi teman selamanya
Tiada pernah ada kata kata jemu
Menemaniku walaupun tak bernyawa
Itulah dia hamba yang diberi nama
Amalan Sholeh ketika hidup didunia


Berkata "Imam Hatim Al-Asham" :
Sesungguhnya aku telah melihat kepada makhluk-makhluk yang ada di dunia ini, lalu aku mendapati bahwa bagi setiap makhluk ini mesti ada sesuatu yang dikasihinya.

Dan aku melihat pula bahwa ada sebagian daripada sesuatu yang dikasihinya itu hanya menemani kekasihnya sehingga sampai ia sakit saja.

Dan ada pula yang sentiasa menemaninya hingga ke dalam kubur.
Manakala yang lainnya akan terus pulang dan tidak mau untuk bersama-sama dengan kekasihnya di dalam kubur. Ia akan membiarkan kekasihnya tinggal seorang diri di dalam kubur.

Lalu aku terus berfikir dan membuat kesimpulan bahwa sebaik-baik kekasih itu ialah kekasih yang setia yang mengiringi kekasihnya sampai ke dalam kubur dan menjadi penghibur dan teman yang setia.
Dan tidak ada kekasih yang bersedia untuk berbuat demikian itu selain daripada Amal Sholeh.

Maka aku akan terus menjadikan Amal Sholeh itu sebagai teman dan kekasihku, supaya ia dapat menerangi kuburku dan menghibur hatiku dan sudah pasti ia tidak akan meninggalkanaku duduk sendirian dalam kuburku.

sumber : fb. gus sabrang lor

0 Response to "KEKASIH YANG SETIA"

Post a Comment

Silahkan Berkomentar Sesuai Dengan Topik Pembahasan
Komentar Yang Mengandung Link Aktif Kami Anggap Sebagai Spam..!!

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1




Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel